Acta de la segona trobada

Publicado: noviembre 20, 2012 de bibianamarin en Acta de les trobades

Acta reunió Equip investigació-acció
Data: 25 de setembre de 2012
Lloc: Centre cultural La Torrassa
Assistents: Montserrat Daviu (FaPaC), Pilar Folgueiras (UB), Elisenda Guedea (FaPaC), Juli Díaz IES Eduard Fontseré, Enric Roldan IES Rubió i Ors, Luis Manuel Alonso IES Pedraforca, Ma José Pérez Pla Educatiu d’Entorn.

Pilar Folgueiras va fer un resum de la reunió anterior plantejant les idees força que van orientar a les persones assistents:

Creació d’un bloc. Aquest espai servirà per generar informació, compartir, etc.

Aterrar les idees. El grup ha de poder arribar a aterrar les idees a la realitat: idees + fer

Tirar dels recursos que tothom ja té.

Elaborar productes que visibilitzin la iniciativa del grup de treball. Des de l’ICE es pot generar material i que sigui reconegut el copyright.

La resta d’assistents van fer intervencions per enriquir i ampliar alguns dels aspectes prèviament plantejats.:
Montserrat Daviu, de la FaPaC, planteja que es facin propostes d’acció.
La Ma José planteja que es marquin clarament els objectius. Cap a on? Cap a dinamitzar les AMPA i millorar la participació de les famílies a les AMPA’s.
Des de l’IES Eduard Fonseré plantegen que ells fan activitats adreçades a les famílies: informàtica, català, llengua catalana, currículums.
Altres intervencions:

Seria necessari recollir i reconèixer tots els nivells de participació: reunions amb tutors, fer pastissos, arreglar alguna cosa al centre, etc…
Facilitar que les AMPA es puguin trobar, intercanviar. Quan es troben i parlen de necessitats i possibles solucions, es calmen.
Hi ha temes en que els nanos tenen possibilitats de beneficiar-se: patis oberts, …
Als instituts haurien d’haver espais creats per a les famílies.
Més participació a les AMPA. S’ha d’aconseguir que la vida del centre no depengui no depengui de quatre persones. Cal augmentar la participació.
A qui s’adreça el missatge, a les AMPA o a les famílies? A les famílies i amb la participació de l’AMPA.
Canals de divulgació d’informació d’interès. Es poden fer servir diferents canals per tal d’arribar a les famílies.
Rendiment acadèmic i participació. Les famílies no saben que el rendiment acadèmic dels seus fills i filles millora si participen i s’impliquen: com fer que s’assabentin? Campanyes publicitàries?
Orientació acadèmica: cicles o batxillerat? Falta temps per dedicar-ho a aquest tema, falten professionals. Aquesta és una mancança a cobrir.
Participació i rendiment acadèmic. Participació i nivell formatiu. Hi ha famílies que donen valor al rendiment acadèmic, però moltes no donen valor a un bon nivell formatiu. Per això, justificar la participació només des de la perspectiva del rendiment seria insuficient.
Bon estudiant i influència de la família. Darrere d’un bon estudiant acostuma a haver-hi una família que ho sap fer bé amb els seus fills i filles per tal d’aconseguir bons resultats.
Fracàs escolar i acompanyament. Plantejament d’una acció: aconseguir la participació o acompanyament d’alumnes i famílies que tenen fills en situació de fracàs escolar.
Espais de participació. A temes acadèmics (reforç extraescolar, p.e.). A temes més informals (lliga de futbito, arreglar el jardí, …)

Calendari PROPERES REUNIONS

27 de novembre de 2012, dimarts. Hora: 18h
29 de gener de 2013, dimarts. Hora: 18h
26 de febrer de 2013, dimarts. Hora: 18h
19 de març de 2013, dimarts. Hora: 18h
16 d’abril de 2013, dimarts. Hora: 18h
28 de maig de 2013, dimarts. Hora: 18h

Propostes, reflexions per properes reunions

Convidar a famílies a les properes reunions.
Estaria bé tenir el bloc per la propera reunió.
Hi ha famílies que no saben exercir el rol parental
Hi ha famílies que el que volen és col·locar als seus fills.
Quins rols parentals hi ha entre les famílies on hi ha tanta immigració?
Pregunta per la reflexió. Com aconseguim que entrin les famílies dins els centres: a les aules, al pati, a altres espais?
Figura paterna absent. Figura materna pilar de les famílies. Entre les famílies immigrants, que són majoria als centres representats a l’equip, la figura paterna està molt absent. Molts estan fora de les famílies. Falten famílies nuclears senceres. Hi ha moltes dones soles. Gran part d’aquestes famílies estan estructurades a l’entorn d’elles: a nivell emocional, social, econòmic,…
Seria important implicar a entitats de la població.

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s