Acta 5. 26 de febrer de 2013

Publicado: febrero 24, 2014 de bibianamarin en Acta de les trobades

Acta reunió Equip investigació-acció

Data: 26 de febrer de 2013  

Lloc: Centre cultural La Torrassa

Assistents/es: Bibiana Marín (Akwaba), Mª José Pérez (coordinadora pla Ed. Entorn Aj. Hospitalet), Mª José Flores (AMPA IES Eduard Fonseré), Maria Barbero (presidenta associació esportiva Margarita Xirgu), Juli Díaz (professor IES Eduard Fonseré), Mª Angeles Mesa (secretaria AMPA IES Bellvitge, també treballa a la UEC), Enric (Professor IES), Luisma (professor IES), Montserrat Daviu (FaPaC), Ana Isabel del Río (formadora de la FaPaC).

BLOC: https://grupinvestigacioacciohospitalet.wordpress.com/

ESPAI DE DEBAT

Activitat que es podria fer al centre. Cal augmentar les expectatives que les famílies tenen amb alguns nens i nenes dels quals no esperen gaire. De moltes nenes bolivianes les famílies només esperen que siguin perruqueres. Hem de fer possible que tinguin més elevades expectatives.  

ORIENTACIÓ ALUMNES

El paper de les famílies és fonamental.

Cal treballar ja a 3r d’ESO. A quart cal també continuar la orientació començada a 3r

Respecte als alumnes de Batxillerat cal orientar per a la seva sortida posterior. És necessari començar a treballar aviat. Cal abordar les expectatives.

En Juli comenta que les famílies desconeixen el sistema educatiu.

També comenta que a una reunió d’orientació dels alumnes només van assistir 6 famílies. Com es pot orientar així? Què passa amb la resta de nens, la família dels quals no va assistir a la reunió?

Horaris de les reunions amb les famílies? Encara que hagin canviat l’horari, les famílies seguien sense assistir.

Bibi creu que el problema té a veure amb la difusió.

Els professors comenten que si l’alumne és el protagonista, els pares assisteixen.

A través de la orientació dels alumnes es podria aconseguir implicar i fer participar a les famílies.

Què pot fer que les famílies participin?

  • Trucades telefòniques.

  • Com atreure a les famílies a l’institut?

  • Les famílies diuen frases com: -“Per què anar a la reunió d’inici de curs si sempre diuen el mateix? Per això, vaig a la tutoria i em parlen del meu fill” o bé: – Si no em truquen, és perquè no hi ha problemes amb el meu fill/a.

  • Es pot fer un cafè-tertúlia mensual als centres, pares-docents. Exemple: Com aconseguir que els nens aprovin. Cadascú podria aportar pastissos, cafè o té, segons la seva cultura i costums.

  • Es proposa que al tema també participin els alumnes per aconseguir que facin d’altaveu amb les seves famílies.

  • De les trobades haurien de sortir temes a tractar a les properes trobades.

  • Els cicerone (joves que acullen i acompanyen a altres joves), es podrien fer servir com altaveus.

  • Alumnes delegats: s’hauria de reforçar més. Els delegats poden mobilitzar. Fer-los més protagonistes.

  • Famílies delegades. Figura que hauria de reforçar-se. Hauria d’haver dos per aula.

  • Surten reflexions a l’entorn de la participació i els reforços que s’haurien de donar a les famílies per participar.

  • Si participem, augmenta el rendiment acadèmic el  30%

  • Els alumnes estan més contents.

 

Associació d’amics de l’Eduard Fonseré.

 

  • Són 50 socis i cadascú d’ells paga 5 euros (250 euros/mes)

  • Donen beques als bons estudiants

  • L’associació té dos anys de vida. Es convertiran en associació d’interès públic. Això suposa que les donacions desgraven a Hisenda.

Com concretarem les accions?

1.Cafè-tertúlia. El dia 16/04/2013 es farà una sessió. Serà el primer espai. Tema: “Orientació dels alumnes. I desprès de l’ESO, què?”  Què podem fer millorar la participació?

 

Propera reunió: 16/4/2013, 18 hores. Centre Cultural La Torrassa.

BLOC: https://grupinvestigacioacciohospitalet.wordpress.com/

 

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s