Acta novena trobada

Publicado: febrero 24, 2014 de bibianamarin en Acta de les trobades

Acta reunió Equip investigació-acció

Data:6 de febrer de 2014

Lloc: Espai municipal del Pla educatiu d’entorn. Ajuntament de l’Hospitalet del Llobregat. C/ Llobregat 95 (Hospitalet)

Assistents/es: Pilar Folgueiras (UB), Bibiana Marín (Akwaba),  Maria Barbero (presidenta associació esportiva Margarida Xirgu), Luisma (professor IES Eduard Fonseré), Juli Díaz (professor IES Pedraforca), Ana Isabel del Río (formadora de la FaPaC), Inés Massot (professora UB)

Tècniques Pla Educatiu d’Entorn Aj. Hospitalet: Marta Meneses (TAF), Abigail Alemany (POA), Núria Ramos (PEE)

BLOC: http://grupinvestigacioacciaohospitalet.wordpress.com/

  • Els professors IES expliquen el que han decidit que farien aquest curs

  1. Eduard Fonseré:

4t ESO. Repetir experiència curs anterior, ja que va funcionar molt bé. Altíssima resposta de les famílies.

3r. Treballaran els vídeos sobre narracions vitals i interessos dels alumnes respecte a la seva formació, sortides, expectatives, etc.

Dedicaran 1 hora dels dimecres a la tarda, d’educació per la ciutadania. Es cedeix l’espai d’Educació per la ciutadania per treballar en aquest projecte.

  1. IES Margarida Xirgu. La participació s’introduirà a l’horari lectiu.

Assistents: dedicaran 15 hores al mes a aquest projecte.

Començaran ja, a l’espai d’educació per la ciutadania. Dedicaran les 3 hores que tenen + 1 hora de tutoria (només 3r)

  1. IES Pedraforça

Tenen força encarrilat el tema de l’orientació. Es plantegen fer una xerrada amb les famílies sobre l’adolescència i el que senten els alumnes i les famílies. Seria una forma de fer participar a les famílies i donar un espai del centre per la seva participació. Sempre des dels seus interessos i dels seus fills i filles.

Pilar Folgueiras recorda que pel curs proper es pot comptar amb estudiants en pràctiques, projecte APS, etc.

Com materialitzar els projectes dels instituts? Com fer recollida dels diferents aspectes que són del seu interès?

  • Llibre sobre comunicació amb els fills adolescents.

Com surt el tema de l’adolescència, Ana proposa penjar al drive un llibre sobre la comunicació amb els fills adolescents. Està disponible per tots al DRIVE del grup.

El curs passat van haver experiències que van funcionar i experiències que no van funcionar. Estaria bé fer un recull d’allò que funciona i els resultats que aporta.

  • Recollida de narracions, testimonis, preocupacions des adolescents i les famílies.

Arrel del plantejament de l’IES Pedraforça, Inés Massot i Bibi plantegen fer la recollida de narracions sobre inquietuds adolescents i dels pares dels adolescents. Les gravacions serien materials que es podrien compartir, ser elements bàsics per tots. Hi ha una qüestió: s’han de tenir en compte els drets d’imatge. També la privacitat de certes narracions. Per tal de protegir-les, es podria fer una vivenciació dramatitzada del tema, sense personalitzar en ningú, amb la cooperació de pares i d’alumnes. Si els materials arriben a publicar-se, a penjar-se a algun lloc públic, cal protegir la imatge, honorabilitat, preocupacions íntimes dels adolescents i les famílies. Si es fa de forma artística i “impersonal”, dramatitzada, literària o televisiva, no seria el testimoni personal, si no el testimoni de famílies i joves de l’Hospitalet que dramatitzen amb finalitats educatives els problemes que comparteixen tots i totes i que han estat elaborats de forma conjunta.

  • Projecte Cicerone.

Compta amb molts alumnes preparats, ja formats. Constitueixen un recurs i un potencial amb necessitat de ser desenvolupat per ells mateixos. Podrien donar més servei als altres i a sí mateixos/es. D’entrada, al seu centre (IES Pedraforca) farien algun projecte relacionat amb els alumnes de primer i famílies sobre l’adolescència. Faran reunió al centre. Ja ens informaran. Ells volen fer accions amb continuïtat.

  • Narracions, relats, gravacions en vídeo, mòbil.

Podria haver-hi un fil conductor comú: narracions, relats, gravacions amb mòbil, vídeo. S’ha d’anar amb compte amb excessiva personalització que suposi un compromís i publicitació de la vida privada (recordatori).

  • Coordinar les trobades i visites que es faran als centres, reunions per presa de contacte i posada en marxa de les iniciatives.

  1. Dijous, 13 de febrer, 16 hores. IES Eduard Fonseré. Juli, Inés Massot, Núria

Coordinar les visites següents:

  1. Margarida Xirgu.

Esther Luna, Ana Isabel del Río, Mari i Pepa del centre.

  1. IES Pedraforca

Pendent quadrar trobada amb Luisma, Pilar Folgueiras i Ana Isabel del Río.

Propera reunió:

MARÇ. 4/3/14.  18h

ABRIL. 29/4/14. 18h

MAIG. 20/5/14. 18h

BLOC: https://grupinvestigacioacciohospitalet.wordpress.com/

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s