Acta vuitena trobada

Publicado: febrero 24, 2014 de bibianamarin en Acta de les trobades

Acta reunió Equip investigació-acció

Data: 13 de gener de 2014

Lloc: Espai municipal del Pla educatiu d’entorn. Ajuntament de l’Hospitalet del Llobregat. C/ Llobregat 95 (Hospitalet)

Assistents/es: Pilar Folgueiras (UB), Bibiana Marín (Akwaba),  Maria Barbero (presidenta associació esportiva Margarida Xirgu), Enric (Professor jubilat IES Pedraforca),  Luisma (professor IES Eduard Fonseré), Ana Isabel del Río (formadora de la FaPaC), Ester Luna (professora UB), Pepa (tutora a IES Margarida Xirgu), Inés Massot (professora UB)

Tècniques Pla Educatiu d’Entorn Aj. Hospitalet:

BLOC:http://grupinvestigacioacciaohospitalet.wordpress.com/

L’equip d’investigació ja compta amb el suport d’Ana Isabel del Río per tal de donar el recolzament tècnic que sigui necessari. La dedicació horària serà d’un màxim de 120 hores. Hem de tenir present que la subvenció que ha dotat aquesta dedicació horària és de l’any 2013, per la qual cosa durant l’any 2014 es podria ampliar el suport econòmic de que es disposa actualment per tal de donar continuïtat al treball.

Pilar Folgueiras explica quin és el punt en el que està el projecte i què s’ha fet durant les vacances de nadal.

Inés Massot i Pilar Folgueiras plantegen com està el tema de la col·laboració d’estudiants de la UB (pedagogia, psicopedagogia, educació social i màster educació per la ciutadania i en valors).

Inés Massot planteja el projecte des de la perspectiva de l’orientació educativa. Contem amb el seu assessorament i plantejaments en perspectiva i de fons per tal d’aprofundir en els processos que s’engengin i fer-los més eficaços.

Les tècniques del PEE de l’Hospitalet expliquen algunes de les iniciatives i recursos que poden aplicar al projecte. La documentació, metodologia d’informació sobre les sortides desprès de la ESO està molt treballada. El tema que cal abordar amb nous recursos i metodologies és el de la participació i implicació de les famílies en els propers

Luisma, Eduard Fonseré comentava que ens podríem focalitzar també en el primer cicle de la ESO. Fer videos en funció de la temàtica a treballar.

 Eduard Fonseré, curs anterior (2012-2013).

          La reunió de quart va anar molt bé.

          Projecte de recerca a quart: orientació. Es projecte és el seu projecte de vida.

          S’hauria de començar l’orientació a tercer: quines assignatures escollir, itineraris, què faran desprès  en funció projecte vital (vull ser metge/sa, enginyer/a,…)

          Es planteja si es fa un vídeo amb continguts relacionats amb l’orientació, que el mitjà sigui pels alumnes i el resultat final pensant en les famílies i en els propis adolescents.

 –          Pepa, del Margarida Xirgu, planteja com a necessitat al seu centre l’ajuda i suport als alumnes i a les famílies en els processos de decisió. Es pot tractar amb exemples d’altres persones (narracions). No necessiten suport sobre com està el sistema educatiu pels alumnes. Les famílies sí tenen necessitats.

          L’orientació és una excusa per treballar amb les famílies. Plantegen que ho expliquin els mateixos alumnes.

          Pepa comenta que voldria recollir narracions de dificultats reals on els protagonistes siguin ells mateixos. (alumnes)

Mari, del Margarida Xirgu, planteja que les famílies pressionen els fills per fer batxillerat i els nens no volen, quins són els dubtes de les famílies que s’haurien de resoldre? Es poden recollir històries de persones -pares- sobre expectatives, trajectòries,…

Hi ha moltes famílies que no poden donar estudis als fills perquè no tenen recursos (els 350 euros de CFGM representen molt i molt per  a moltes famílies). També està molt penalitzada la repetició. Què podem fer al respecte? Com ho abordarem des de la perspectiva del projecte que es posi en marxa?

 Pia, estudiant de 3r d’Educació Social, planteja que els nois i les noies podien fer gravacions bàsiques amb els seus propis recursos (MÒBIL). Poden cercar referents  a les pròpies famílies, han d’haver gravacions familiars i pròpies. Es pot afegir l’ús del watshap com a recurs per tal de fer divulgació de la informació que volem transmetre a les famílies.

 Ana, formadora. Si les petites video-narracions tenen músiques representatives de diverses cultures i països, subtítols, etc,… tothom es sentiria més a prop. Si fem gravació de narracions es poden recollir materials com si fossin comptes de collar, per fer collars a la mida de diverses necessitats. 

 El tema fonamental és augmentar la participació de les famílies. Ho farem a través dels propis fills i filles.

 Pilar Folgueiras (UB) demana a les persones assistents que facin una proposta de dedicació horària per tal de tirar endavant el projecte que posarem en marxa en breu. El penjarà al correu electrònic gmail del grup d’investigació. Cal escriure un correu per tal de ser convidats a treballar en el document conjunt o bé entrar al correu i treballar directament sobre el document.  

 

Propera reunió: FEBRER. Dia 4/2/14. 18H

MARÇ. 4/3/14.  18h

ABRIL. 29/4/14. 18h

MAIG. 20/5/14. 18h

 

BLOC: https://grupinvestigacioacciohospitalet.wordpress.com/

 

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s